PENGARUH PERILAKU KONSUMEN TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN JAM TANGAN ALEXANDRE CHRISTIE DI KABUPATEN BUNGO
Abstract
This study aims to determine the influence of consumer behavior on purchasing decisions Alexandre Cristie watches in Bungo District partially and simultaneously (simultaneously). The method used in this research is a quantitative approach. The sampling technique for this study was accidental sampling with a total population of 96 people and a sample of 96 people. The analytical tool used is multiple linear regression with the results of the study Y = 4.926 + 0.210 𝐗1 + 0.092 𝐗2 + 0.140 𝐗3 + 0.109 𝐗4 + e. The partial and simultaneous test results show the influence of consumer behavior variables on purchasing decisions. The R Square value is 0.304 or 30.4%. Where the dependent variable (Y) can be explained by the independent variable of 30.4%, while the remaining 69.6% is influenced by other variables outside the research.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Aditi, B., & Hemansyur, H. M. (2018). Pengaruh Atribut Produk, Kualitas Produk dan Promosi, Terhadap Keputusan Pembelian Mobil Merek Honda Di Kota Medan. Jurnal Ilmiah Manajemen Dan Bisnis.
Adiwidjaja, A. J. (2017). Pengaruh Brand Image Dan Brand Trust Terhadap
Keputusan Pembelian Sepatu Converse. Agora - Online Graduate Humanities Journal, 5(3).
Lupiyoadi, 2008, Manajmen Pemasaran Jasa. Edisi kedua. Jakarta: Salemba Empat.
Marlina, 2013, Pengaruh Kualitas Produksi dan Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian Handphone Blackberry, Jurnal Manajemen Dan Bisnis, Vol 1, No 2. Hal 1-18.
Andhini, A. (2017). Pengaruh Transaksi Online Shopping, dan Kepercayaan Konsumen terhadap Kepuasan Konsumen pada E-Commerce. Jurnal Ilmu Dan Riset Manajemen, 6(7),1–23. Retrieved from http://jurnalmahasiswa.stiesia.ac.id/index.php/jirm/article/download/1753/ 1763
Doni Juni, P. (2017). Perilaku Konsumen Dalam Persaingan Bisnis Kontemporer. Bandung: Alfabeta.
Efnita, T. S. E. M. S. (2017). Pengaruh Kualitas Produk, Citra Merek Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Sepeda Motor Suzuki Pada CV.Gajah Mada Cabang Padang. Jurnal Ilmiah Manajemen Universitas Putera Batam, 114– 121.
Habibi, M. (2014). Pengaruh Dimensi Gaya Hidup Terhadap Keputusan Pembelian Smartphone Blackberry Di Purworejo. 10(1), 1–10. https://doi.org/https://doi.org/10.377 29/sjmb.v10i1.a.1265
Sutabri, Tata. (2004). Analisis Sistem Informasi. Yogyakarta: penerbit Andi
Kertamukti, Rama. (2015). Strategi Kreatif Dalam Periklanan Konsep Pesan, Media, Branding, Anggaran, Jakarta: Raja Grafindo Group
Mutiara, M., & Wibowo, I. (2020). Pengaruh Kepercayaan, Keamanan Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian. Jurnal Manajemen BisnisKrisnadwipayana, 8(2), 10–20. https://doi.org/10.35137/jmbk.v8i2.4 19
Puranda, N. R., & Madiawati, P. N. (2017). Pengaruh perilaku konsumen dan gaya hidup terhadap proses keputusan pembelian produk kosmetik Wardah. Bisnis Dan Iptek, 10(1), 25–36.Retrieved from http://jurnal.stiepas.ac.id/index.php/ bistek/article/viewFile/180/248
Saidani, B., & Lusiana, L. M. (2019). Analisis Pengaruh Kualitas Website dan Kepercayaan Terhadap Kepuasan Pelanggan Dalam Membentuk Minat Pembelian Ulang Pada Pelanggan Shopee.Jurnal Riset Manajemen Sains Indonesia(JRMSI), 10(2), 425– 444. https://doi.org/http://doi.org/10.2100 9/JRMSI
Sulistiowati, I., & Heryenzus. (2018). Pengaruh Sikap dan Kepercayaan Terhadap Keputusan Pembelian Produk Online (Studi Kasus Pada Onliene Shop Grostas Import Batam). JIM UPB, 6(1).
Sunyoto, D. (2015). perilaku konsumen dan pemasaran (Pertama). Yogyakarta: CAPS (Central of Academic Publishing Service).
Suryani, T. (2012). Perilaku Konsumen: Implikasi pada Strategi Pemasaran. Yogyakarta: Graha Ilmu. Susanto, S. A., & Alifen, R. S. (2016). Faktorfaktor yang Mempengaruhi Keputusan Konsumen Dalam Membeli Properti Pada Bangunan Apartemen Middle – Rise Di Surabaya. Dimensi Pratama Teknik Sipil, 5(2), 1–8.
Suyanto, B. (2013). Sosiologi Ekonomi Kapatalisme dan Konsumsi di Era Masyarakat Post- Modernisme. Jakarta: Kharisma Putra Utama.
Yossie, R., Nasition, M. D. T. P., & Trio, F. (2018). Consumer Behavior in Era Millenial (Pertama; F. Riska, ed.). Medan: Lembaga Penelitian dan Penulisan AQLI.
DOI: https://doi.org/10.36355/jms.v2i3.950
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Jurnal Manajemen Sains
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.